Monday, August 12, 2013

FOTD

Hej Alle! (Scroll down for English version!)

Jeg starter bloggen med et "Face Of The Day" opslag :) 

Jeg er stor fan a naturlig skønhed, og hvis min hud var perfekt ville jeg ikke bruge så meget foundation og concealer. Desværre kan jeg ikke prale af glat, ensartet hud, så indtil videre må jeg snyde lidt :)

Først bruger jeg foundation og concealer til at gøre hudtonen ensartet, og derefter varmer jeg ansigtet op igen med både bronzer og blush. Derefter bruger jeg pudder og setting spray, for at give ekstra holdbarhed. Mine bryn gør jeg en smule mørkere med en mat brun øjnskygge, og i øjnkrogen putter jeg en smule champangefarvet øjnskygge for at give øjnene mere liv og se mere friske ud. Jeg slutter øjnene af med at bukke mine øjnvipper og give dem to lag mascara, da jeg helst ligger mest vægt på at fremhæve mine øjne. Til slut bruger jeg en læbestift, der giver en smule farve, og dupper en smule læbepromade med shimmer over, for at give ekstra glans.

 Produkter brugt til dette "look":
Urban Decay - de-slick setting spray 
Chanel - Vitalumiere Aqua foundation (B10)
The Bodyshop honey bronzer
Bourjois - cream blush (01)
Urban Decay - Naked basics
Rimmel - Stay matte powder
Collection - Lasting perfection concealer
Revlon - Lip Butter (juicy papaya)
The Bodyshop - honey bronze lipbalm
Maybelline - The Falsies mascara

~Kram fra Kira

--- English---
Hi everyone!

I'm starting the blog off with a "Face Of The Day" post :)
I'm a big fan of natural beauty, and if i had perfect skin I would probably use less foundation and concealer. Unfortunately I can't brag about smooth and even skin tone, so for now i have to cheat a bit :)
(please look at pictures above)

First off I even out my skin tone with foundation and concealer. Afterwards I warm up my complexion with bronzer and blush. I set everything with powder and setting spray to make it last longer. I darken my eyebrows a bit with a mat brown eyeshadow and i brighten my inner eye corner with a champagne colored eyeshadow. I finish the eyes by curling my eyelashes and putting on two coats of mascara, because I like keeping the focus on my eyes. I finish the "look" off with a sheer colored lipstick and dabbing a bit of shimmering lip balm over it to give it more shine.   

~Hugs from Kira





No comments:

Post a Comment